FKK - Koło Gier Planszowych 2021 (Podsumowanie)
Uczestnicząc w zajęciach Koła Gier Planszowych, realizowanych w ramach projektu Fabryka Kluczowych Kompetencji uczniowie poznali kilka gier planszowych, m. in.:
"Small World" - gra strategiczna w klimacie fantasy, podczas której za pomocą wybranych ras, stosując odpowiednie strategie uczestnicy bogacili się podbijając tereny fantastycznej krainy.
"Epoka Kamienia" - gra ekonomiczna przenosząca graczy do epoki kamienia łupanego. Podczas rozgrywek gracze rozwijali swoje wioski, decydując czym będą zajmowali się mieszkańcy, dbali o ich przetrwanie i rozwój.
"K2" - gra strategiczna, podczas której każdy z graczy kierował zespołem 2 himalaistów, starających się zdobyć szczyt jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy.
"Pandemic: Upadek Rzymu" - gra kooperacyjna, w której wcieleni w role dostojników Cesarstwa Rzymskiego gracze jednoczyli się, by wspólnie pokonać barbarzyńskie plemiona, najeżdżające Imperium Rzymskie.
Podczas rozgrywek, uczniowie rozwijali strategiczne i logiczne myślenie, planowanie. Doskonalili umiejętność pracy według ustalonych reguł i zasad, koncentrację uwagi i spostrzegawczość oraz przyjmowanie odpowiedniej postawy wobec porażki i zwycięstwa.
Tekst i foto: Małgorzata Niezgoda